Mõtted kooliperelt

Soovime, et õpilased ...
... saaksid mugava keskkonna, kus nii õppida kui puhata.
... leiaksid erinevaid mugavaid tööasendeid.
... oskaksid hinnata enda tööga tehtud väärtust.
... propageerida aktiivõppe meetodeid.

11 september 2015

2.b klassi toimetused

2. b klassi toimekad ja tublid lapsed alustasid projektinädalaks ettevalmistusi juba päris varakult. 
Igaüks plaanis teha endale vanapaberist värviküllase punutud korvi, kuhu oleks pärast mõnus igasuguseid tähtsaid asju panna. Lisaks oleks klassi vaja ka üht paberikasti vanapaberit ja paberijääkida kogumiseks.

Peale plaani tegemist kogusime kokku vajalikud vahendid. Vajasime oma tööks värvilisi vanu ajakirju, pulgaliimi, vanu kaste papist põhjade meisterdamiseks, tapeedijääke ning suuremas koguses PVA-liimi.

Edasi tuli panna käed osavalt tööle ning rullida paberist paras hunnik torusid. Seda ei olnud alguses üldse kuigi lihtne ja lõbus teha, kuid nagu ütlevad klassikud: "Harjutamine teeb meistriks!". Tegime seda eeltööna nii neljapäeval kui reedel. Mõni meist nakatas  nädalavahetusel "rullimispalavikku" lausa terve pere.
Igal juhul oli meil kõigil ca 30-40 torukest algavaks projektinädalaks olemas.










Järgmise etapina tuli valmis liimida 2 põhja. Õpetaja oli meile selleks valmis lõiganud terava noaga vanadest kastidest sobivad tükid. Meie ülesandeks oli need katta tapeediga. Kasutasime liimimiseks tavalist pulgaliimi.










Eeltöö tehtud, aitas õpetaja Evelin meil panna rullitud torud papist põhjade vahele ja need jäid terveks nädalavahetuseks raskuste alla seisma.

Esmaspäeval, 07. septembril algas kõige raskem töö, sest nüüd tuli hakata pihta punumisega. See nõudis omajagu nutikust, kannatlikkust ja otse loomulikult RAHULIKKUST. Kuigi alguses tundus ülesanne nii mõnelegi meie klassist täiesti võimatuna, seisid tööõpetuse tundide lõpuks laua peal reas päris palju meistriteoseid.



















Kui meie olime enda panuse andnud, oli käes õpetaja kord. Tema aitas kuumaliimipüstoliga korvid lõpetada. Iga korvike oli alustatud ühesuguselt, kuid valmis saades nägi igaüks välja täiesti omamoodi. Oleme väga uhked enda üle ning  lõpptulemusega igati rahul!








Neljapäeval, 10. septembril alustasime oma projekti teise poolega ehk valmis tuli meisterdada vanapaberi kogumiseks sobiv kastike ja see ka ära kaunistada.
Vajasime selleks puhast pappkasti, PVA-liimi, kääre, joonlauda, tapeeti, väikeseid paberirullikesi ning nobedaid näppe.

Edasi pandi paika tööjaotus. Poisid ja Carolin hakkasid lõikama paberirullikesi sobivaks suuruseks. Eneli Meribel, Kirke Marleen tulid õpetajale appi kasti liimima. Kõigepealt tuli kogu kast liimiga korralikult kokku teha. Seejärel hakkasime koos tapeeti ümber sättima ja siluma.









Kui paberikast oli tapeediga kaetud, hakkasid tüdrukud valima välja sobivaid rullikesi, millega kaunistada paberikasti küljed. Õnneks oli valikut palju, sest poisid olid teinud päris korralikku tööd.






 Lõpuks oligi meie paberikast valmis ning jääb ootama esimesi paberijääke.

MIDA ME SELLEST PROJEKTIST ÕPPISIME?

  • Saame iga ülesandega hästi hakkama kui ainult püüame ja väga tahame!
  • Töö läheb endiselt palju libedamalt kui kuulame tunnis muusikat ja laulame kaasa.
  • Kätega tööd tehes tuleb vahel varuda päris palju kannatust.
  • Mida rohkem harjutada, seda paremini välja tuleb.
  • Üksteisega tuleb arvestada ja vajadusel ulatada abikäsi.
  • Kui olla nutikas, saab väga erinevaid asju meisterdamiseks kasutada.
  • Üheskoos on päris mõnus toimetada!





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar