Mõtted kooliperelt

Soovime, et õpilased ...
... saaksid mugava keskkonna, kus nii õppida kui puhata.
... leiaksid erinevaid mugavaid tööasendeid.
... oskaksid hinnata enda tööga tehtud väärtust.
... propageerida aktiivõppe meetodeid.

11 september 2015

2.b lapsevanemate ühisprojekt

Alustasime mõttetalgutega juba eelmise õppeaasta lõpul ning lubasime endale, et proovime teha 2.b klassi lastele midagi sellist, et oleks võimalik ühildada töö ja lõbu.
Üsna pea selgus, et mõtiskleme üsna ühes suunas ning ettevalmistused võisid alata.

Võtsime eesmärgiks ehitada klassi 2 madalat lauda, mida on võimalik kasutada nii rühmatööks, ühistööks kui mängimiseks. 
Selleks, et põrandal mugavam istuda oleks, oli mõttes õmmelda paras hulk suuri põrandapatju. 
Laudadele soovisime joonistada kabemängu ruudustikud ja ehk midagi põnevat veel. Mängunuppudeks kogume hoogsalt erinevaid joogipudelite korke.

Kõige usinamad projektis osalejad olid Kristiina ja Neeme Nõlvak (Georgi ema ja isa), Egon Mets (Kaarel-Gustavi isa), Heimar Einberg (Heiko isa), Kairi Landsberg (Eneli ema) ning 2.b klassi suur sõber Marko Teiva (õpetaja Evelini abikaasa). Lisaks olid meile pöialt hoidmas ja ergutamas pea kõik meie lapsevanemad.

Alustuseks pani projekti naispool paika esialgse visiooni, millised peaksid lauad välja nägema. Üsna pea sai aga selgeks, et kõige parem ettekujutus asjade seisust on ikkagi isadel, sest nemad võtsid asja väga tõsiselt ette. 

Kokkuvõttes võib kogu tegevuse võtta kokku järgmiselt:

  1. Mõtestasime lahti vajadused ja soovid.
  2. Valisime sobiva alusmaterjali - 4 euroalust ja ehituspapp, värvid.
  3. Eemaldasime üleliigsed naelad ja kinnitusklambrid.
  4. Kohandasime alusmaterjali - viisime sobivasse mõõtu, muutsime koostisosasid.
  5. Valmistasime lisadetailid (vaheriiulite põhjad).
  6. Toimus esmane montaaž (ehk proovisime, kuidas lauad kokkupanduna paistavad).
  7. Tegime mõningaid parandusi ja muudatusi.
  8. Tegelesime viimistlusega - lihvisime, värvisime.
  9. Lasime detailidel 2 ööpäeva kuivada.
  10. Monteerisime ja ühendasime detailid.
  11. Valisime välja kangad patjadeks. Võtsime mõõdud ning alustasime õmblemist. 
Mida läks vaja?
  • 4 euroalust
  • 4 ehituspappi
  • elektrisaagi
  • akutrelli
  • liivapaberit
  • erinevas läbimõõduga kruvisid
  • mööblirattaid (8 tk)
  • puiduvärvi
  • aluskilet värvimiseks
  • töökindaid
  • pintsleid (2 tk)
  • värvirulli
  • tekstiilkangaid
  • õmblusmasinat
  • õmblusniiti
  • lukke
  • ja loomulikult kuhjaga HEAD TAHET ning HUUMORIMEELEGA MEESKONDA!

















Paralleelselt puutöö ja kaunite kunstidega koolis toimus tõeline padjaralli Eneli ema Kairi kodus.  Õmblusmasin sai vatti veel viimase hetkeni. Väike ülevaade ka sellest aktsioonist.









Kokkuvõttes oli tegemist toreda, kiire ja hullumeelse nädalaga, mil said kokku 
LOOVUS, MEESKONNAVAIM, HEA TAHE, NUTIKUS, VISADUS JA ENDISELT ÜKSMEELSED 2.B KLASSI SUURED JA VÄIKESED SÕBRAD!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar